עמוד הבית > קידום אתרים > אירוח אתרים > מערכות לניהול אתרים – CMS
cms

מערכות לניהול אתרים – CMS

כיצד בוחרים שרותי בניית אתרים שמתאימים לכם?

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מבורכת של מעבר לפלטפורמות לבניית אתרים באופן עצמי וללא צורך בידע מוקדם וכתיבת קוד. אם זאת, הצורך בשרותי בניית אתרים עדיין קיים ובמיוחד כשרוצים אתר מושקע ורציני באמת לעסק.

אחת ההחלטות הראשונות שצריך לקבל כשבונים אתר חדש זה סוג הפלטפורמה שעליה יבנה האתר. לבחירת פלטפורמת אתר מתאימה יש חשיבות רבה וזאת תשפיע על ניהול האתר, קידומו והאפשרויות לשדרג אותו בבוא העת.
CMS
Content Management System

איזה פלטפורמות אתרים עדיף?

כשתפנו לבונה אתרים הוא יציע לכם את הפלטפורמה שבא הוא מתמחה ויסביר לכם שהיא הכי טובה עבורכם. לכן, כדאי לגבש בעניין זה החלטה מראש. בחירת פלטפורמה תעשה על פי שלושה דברים בסדר יורד: תקציב, צרכים ושאיפות. להלן הפלטפורמות השונות:

וורדפרס – פלטפורמת וורדפרס נחשבת כבר שנים כמובילה בתחום ומספקת סופרמרקט עשיר של תוספים ואפשרויות כיד הדמיון. אתרי וורדפרס הינם חזקים, מהימנים, גמישים, מרשימים ובחינם כשאתם יודעים לבנות אותם לבד. בדרך כלל נהוג לרכוש בכמה עשרות דולרים תבנית ולמלא אותה בתכנים והפונקציות שאתם בוחרים. לאחר שהאתר שלכם יעלה לאוויר תוכלו להוסיף ולגרוע תוספים שיעזרו לכם לבצע מגוון פעולות כמו קידום האתר, הגנה עליו, עריכה, עיצוב וכו. בדרך כלל עם פלטפורמה זאת נדרש לשירותי בניית אתרים שכן מדובר במערכת מורכבת למדי והאפשרויות להסתבכות רבות. עלות בניית אתרי וורדפרס מתחילה מכמה אלפים וצפונה. למידע נוסף על וורדפרס כנסו כאן.

WIX הפלטפורמה הישראלית החצופה הזאת מתיימרת להפוך בניית אתרים למשהו שכל אחד יכול לבצע והיא עושה את זה היטב. באמצעות אשף ידידותי וכן סט כלים גמיש תוכלו לארגן לעצמכם אתר נחמד כיד הדמיון. גם בWIX יש חנות תוספים שימושיים ותוכלו לשלוף ממנה אובייקטים כמו טפסים, אלמנטים חברתיים, קישוטים וכו'. מהר מאד אתם עלולים לגלות שבניית אתר לעצמכם זה עסק ממכר אך גם מבלבל ויש בהחלט סיכוי שלא תאהבו את מה שעשיתם. לכן, גם אם החלטתם ללכת עלWIX  בשל הגמישות והמחיר, בהחלט יש מקום לביצוע על ידי שרותי בניית אתרים. עלות השירות מתחילה מ 1,000 ₪ (ועוד קצת..) ומתקדמת צפונה בהתאם לדרישות שלכם הכוללות לעיתים גם תכנות ועלויות גרפיקה.

אתרנטו – מערכת זאת אף יותר חצופה מWIX בגזרת המחיר, גמישות, התאמה לשוק הישראלי ובפשטות. שוב, גם כאן תוכלו לבנות אתר בעצמכם. התבניות שמציעה מערכת אתרנטו הינן בסיסיות והכלים פשוטים. החלק המוצלח נמצא בעלויות ובהתאמה לעברית. החבר'ה של אתרנטו לא שכחו את כור מחצבתם והמערכת מאפשרת מבנה כתובות בעברית (אין בWIX אך יש בוורדפרס). עלות החזקה בסיסית לאתר עומדת על עשרות שקלים בודדים וכוללת גם (שימו לב..) חנות וזאת בלי סיפורים על חשבון פרימיום. פינוק נוסף מחכה גם לאלה שצריכים להפיץ מיילים. מערכת הניולטר מאפשר ניהול רשימות תפוצה, דפי נחיתה וכול מה שצריך בשביל שהמסרים שלכם יגיעו בתפוצה רחבה. אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות לקבל פלטפורמה שימושית ומהירה, אתרנטו מהווה פתרון מושלם. קצת קשה למצוא שרותי בניית אתרים המתמחים במערכת זאת, אך המאמץ משתלם ולמרות הבסיסיות אפשר לקבל אתר נחמד שגולשים רוצים להגיע אליו ובעלות נוחה.

בניית אתרים עושים במקום אמין

בנו לכם אתר? מזל טוב, אך זאת רק ההתחלה. מידי פעם תצטרכו עזרה לביצוע שינויים באתר. בנוסף, לפעמים דברים לא יתפקדו ותרצו שמישהו יציל אתכם. לכן, כשאתם פונים לשירותי בניית אתרים עליכם לוודא שהמקום שבחרתם יציב, אמין וזמין. אז מצאתם את הבן של השכנה והוא הציע לכם מחיר טוב, עדיף אולי לוותר. גם אתרים שבונים בחו"ל מתבניות מוכנות בוורדפרס ובמחירים מגוחכים לוקים באותה חולשה. מתישהו בקרוב תצטרכו עזרה ועדיף לכם שבונה האתר שלכם יהיה זמין. זכרו שהאתר שלכם מהווה הלב של כל הנוכחות שלכם ברשת. מהאתר יוצאים קמפיינים בפייסבוק, אאוטבריין, ניוזלטרים וכן מתבצעת רכישה, עיון בקטלוגים ופעילות חברתית. לכן, עבור עסק העומד על רגליו לא כדאי לשחק בכאילו ועדיף שיפנה לחברה מסודרת וותיקה המתמחה בבניית אתרים.

מאפיינים את הצרכים ובונים בהתאם

אם החלטתם ללכת על בניית אתר במקום מסודר כבר ידאגו לכם לאפיון צרכים. אך אם אתם בונים לבד או בעזרתו של קרוב, עליכם לבחון את הצרכים שלכם. דבר ראשון עליכם לבדוק את מטרת האתר. זכרו שהאתר שלאתר שלכם יש תכלית ברורה וזה לבצע המרה. מה הכוונה? אתם מעוניינים שהאתר שלכם יהפוך גולשים ללקוחות. זה יכול לבוא מפעולה תדמיתית או מכירתית. לכן, באתרים מסוימים תשקיעו במסרים מורכבים שיחזקו את המוניטין שלכם ואת העניין בכם ואילו באתרים אחרים תחזקו את הפונקציונאליות המכירתית. לאחר שהחלטתם על אופן ההמרה, עליכם לשרטט את מפת האתר וזה כולל הדפים הראשיים האלה:

  • דף בית (תמיד) – שער הכניסה לאתר ומציג טעימה מושכת של כל האלמנטים הפנימיים בו עם שיעור חשיפה של כ 70%.
  • אודות (בדרך כלל) – זהו דף תדמיתי חשוב עם חשיפה של 15% שמציג את האנשים, חזון, אני מאמין והעשייה שאותה מייצג האתר.
  • דפי מוצר/שירות (בדרך כלל) – בדפים אלה נציג את השירותים המוצעים או חנות/קטלוג מוצרים.
  • צור קשר (תמיד) – זה המקום שבו יוכלו הגולשים לתקשר אתכם במגוון דרכים. לא לזלזל בדף זה. גולשים שמתרשמים ש"אין עם מי לדבר" ברחו מהאתר מהר.
  • בלוג (בדרך כלל) – אזור זה יכיל תכנים המיועדים לקידום. כל המוסיף הרי זה משובך ורצוי עם איכות בלבד.
  • שאלות נפוצות/המלצות/מחקרים (מידי פעם) – אנשים אוהבים לדעת שיש עוד לקוחות כמוהם. הם רוצים להשתכנע שהשירות/מוצר שלכם אכן מוצלח ולקבל מידע רב ככל האפשר וזאת לפני שהם שולפים את הארנק.

לאחר ששרטתם סקיצה של מבנה האתר, כבר הרבה יותר קל. קל לכם וקל למי שבונה את האתר להבין אתכם. אך זה אינו מספיק. שירות בניית אתרים אינו יכול למלא את האתר בתוכן ולכן תדרשו להתאמץ ולאסוף מידע ככל האפשר. קרוב לוודאי שתדרשו לעזרת שירותי תוכן ועבודת גרפיקה. בוני אתרים רבים נעזרים בשירותים חיצוניים אלה ומרכיבים חבילה שלמה. שווה לעקוב מקרוב ולוודא שהתכנים אכן מתאימים ונכונים. זאת מפני שמדובר בצד שלישי שאינו מבין את העסקים שלכם היטב.

צור קשר

צור קשר

מעוניין לשמוע פרטים נוספים?
השאר פרטייך לשיחת חינם עם יועץ.

בדוק גם

גוגל או אופיס 365

מה עדיף G Suite של גוגל או Office365?

Office365 וכן G Suite הינן חבילות תוכנה לניהול מגוון צרכים עסקיים באופן מקוון. חבילות אלה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *