עמוד הבית > תקשורת > NOC > שירותי NOC – מרכז שליטה ובקרה אנושי 24×7
NOC

שירותי NOC – מרכז שליטה ובקרה אנושי 24×7

מרכז שליטה ובקרה לארגונים המחויבים לזמינות גבוהה בגלל SLA, רגולציה, או סוג הפעילות, יש גם מענה לעסקים קטנים.

מחפשים מישהו שישגיח על השרתים מסביב לשעון? גורם מקצועי שיפעיל את הגורמים המקצועים בזמן תקלה? מרכז בקרה אנושי מפקח ומנהל אירועים בזמן אמת הוא פתרון הכרחי לעסקים רבים אשר מחוייבים לזמינות ובקרת ביצועים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

מה זה  NOC?

ארגונים המחזיקים בתשתיות שזמינותם קריטית לפעילות נדרשים למרכז בקרה אשר מחובר למערכות הניטור אשר מתריעות על כל תקלה בשירותים השונים.
NOC זהו  Network Operations Center. מדובר בעצם על מוקד בקרת רשת אנושי הפעיל 24/7. נציגי המוקד מנטרים ומנהלים כל אירוע חשוד ומטפלים בתקלות בזמן אמת.

בכל לילה אנחנו הולכים לישון. במהלך השעות הרבות שבהם אנחנו למעשה חסרי הכרה, אנו נכנסים למצבים שונים. זה יכול להיות צימאון, או שקר לנו, לפעמים קורה ששכחנו את החלון פתוח ונכנס חתול סקרן.  את מצבנו אנו מגלים למחרת בבוקר או מתעוררים בחוסר נוחות. אין מדובר בדרך כלל על מצב קריטי שכן יש לנו מנגנוני וויסות טבעיים נהדרים. לא כך המצב כשמדובר על ארגון הנדרש לספק שירותים סביב השעון לאלפים ואף מיליוני צרכנים. פה צריך השגחה מלאה.

מי צריך NOC?

האמת שכולם..
אך מכיוון שמדובר בשירות יקר למדי, אלו שיקימו מרכז NOC פרטי או ירכשו שירות NOC יהיו עסקים המחויבים לזמינות גבוהה. לקוח NOC קלאסי יכול להיות  חברת תקשורת כמו פלאפון שחייבת לדעת על כל תקלה בציוד הפרוס באתרים שונים בכל הארץ. מקרה נוסף הדורש NOC הינו חברת סטארט-אפ שמוכרת שירות מבוסס אינטרנט ומחויבת לזמינות השירות כמו Wix (בנייה ואחסון אתרים). דוגמא נוספת לכך הינה חברה שמוכרת שירותי תקשורת לעסקים ורוצה לדעת על בעיות לפני שהלקוח מגלה ופעילותו נפגעת.

עולם שירותי הענן ייצר שירותים רבים שמהווים תשתית לחברות או שירותים אחרים. במקרה של חוסר זמינות או תפקוד לקוי נגרמת שרשרת תקלות שיכולה לגרום לנזקים של אלפי דולרים בזמן קצר. בדרך לכל שירות שאנו מקבלים, אנחנו עוברים דרך מספר ספקים. כל אחד מהם אמון ומחויב לתקינות השירות כמו שירותי אבטחת מידע, שירותי תקשורת מתקדמים לדחיסת מידע, אחסון בסיסי נתונים בענן ועוד. מספיק מרכיב אחד שאינו תקין באחת החברות וכל החברות המחוברות לאותו ספק מושבתות עם נזקים ישירים ועקיפים. דוגמא מצוינת להבנת ההשלכות הייתה בתקלת התקשורת של חברת פלאפון במרץ 2016. תקלה אשר גרמה לפגיעה משמעותית בפעילות של אלפי עסקים בישראל. אנשי שטח שאינם זמינים, משתמשים שלא יכולים לנווט עם ,Waze מודמים סלולריים שמיועדים לזמינות וניטור מערכות שהושבתו, מצלמות אבטחה שלא היו זמינות ועוד.

ההבדל בין NOC לניטור

טעות נפוצה מאוד גם בקרב אנשי המקצוע היא להתייחס למרכז NOC כאל מערכת ניטור. הNOC  אינו ניטור, אלה משתמש במערכות הניטור בכדי לקבל חיווי על הבעיות ואז נכנס לפעולה. בדיוק כמו שמוקד שמירה אינו מערכת אזעקה, המוקד יכול אומנם להקים ולנהל מערכות אזעקה אך מהות פעילותו הינם אנשי הסיור אשר עוברים באתרים ומנהלים אירוע בכל מקרה של התראה במערכות. הם ישלחו סייר לאתר הלקוח, יתקשרו לאנשי הקשר הרלוונטיים ויקראו לכוחות הביטחון במידת הנדרש. כך בדיוק עובד גם מוקד הNOC  אשר יכול להיות מחובר למערכות הניטור שונות. בכל מקרה חשוב לבצע בדיקות נוספות וביצוע פעולות טכניות מרחוק, הפעלת כוננים, התראה למנהלים ובעצם מנהלים את האירוע עד החזרה לשגרה.

NOC פנימי או שירות NOC חיצוני?

הקמת ותחזוקת מוקד NOC פרטי עולה עשרות אלפי דולרים לחודש ומחייב אופרציה מורכבת של ניהול מוקד על כל המשמעויות הנגזרות מכך. זה אומר גיוס והדרכה, ניהול משמרות, בקרות ואבטחה והרשימה עוד ארוכה. בדרך כלל יוקם מוקד פנימי במקרים של חברות ענק אשר סובלות מאירועים רבים ופעילות המוקד עמוסה מאוד. לרוב מדובר על חברות תקשורת עם פריסה ארצית או עולמית. חברות קטנות יותר אשר נדרשות לנהל עשרות תקלות בחודש אך עדיין מחויבות לגורם אנושי שיהיה תמיד מול המסך ייקחו בד"כ שירות NOC אשר עלותו נמוכה משמעותית כאשר החברה מקבלת גישה למערכות ומנגנוני תפעול מתקדמים. חלק משירותי הNOC  מספקים רק שירותי ניטור ויכולת ניהול האירוע בסיסית מאוד וחלקן יודעות לספק שירותים מתקדמים של ניהול אירוע.

NOC  לעסקים קטנים

משרד עם 50 עובדים שאינו מוכר שירותים קריטיים עדיין יפגע קשות מתקלות מערכתיות. תקלה בציוד התקשורת או נפילת שרת יגרמו להשבתה של 50 עובדים וכל שעת השבתה עולה אלפי שקלים. רכישת שירות NOC בסיסי עם ניטור מקצועי יכולה להבטיח לחברה הרבה יותר שקט כשחלק גדול מהתקלות יאותרו ויטופלו לפני שהעובדים ירגישו שיש בעיה. כך לדוגמא תקלת תקשורת שאובחנה בסופ"ש תוכל להיות מטופלת לפני הגעת העובדים ביום ראשון בבוקר ובעיות איטיות בשרת יזוהו ויטופלו בזמן אמת.

צור קשר

צור קשר

מעוניין לשמוע פרטים נוספים?
השאר פרטייך לשיחת חינם עם יועץ.

בדוק גם

וירוס כופר

וירוס כופר – כל מה שצריך לדעת, שלב אחר שלב

וירוס כופר הוא האיום הנפוץ והקטלני ביותר למידע העסקי. האם העסק שלך מוכן להתמודדות עם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *