עמוד הבית > קידום אתרים > SEO > קידום אתרים אורגני SEO
seo

קידום אתרים אורגני SEO

קידום אתרים אורגני הינו סט דינמי של כלים וטכניקות שתכליתם הצפת האתר במעלה תוצאות החיפוש בהקשר של מילות מפתח מסוימות.

לא מוצאים אתכם ברשת? השאלה הראשונה שעולה לאחר שמקימים אתר חדש הינה, איך מקדמים אותו. לעיתים קרובות מתברר שכלל לא הכנו שום תקציב או מדיניות בעניין ויש לעשות שינוי מהיר בתוכניות.

האינטרנט הינו אוקיאנוס כמעט אין סופי של מידע ואתרים. בעל אתר נדרש להשקיע מאמץ ומשאבים משמעותיים בכדי להופיע בתוצאות החיפוש האורגניות הרלוונטיות של הגולשים הפוטנציאליים. זה אומר שאם אתם לא מופיעים בדף הראשון של תוצאות החיפוש שזה 10 התוצאות הראשונות, אתם לא קיימים כלל. לפני שנתחיל, בואו נכיר את דף תוצאות החיפוש.

כמה מילים על מבנה דף תוצאות החיפוש

דף תוצאות החיפוש החשוב בעולם הינו זה של גוגל ורק בו נעסוק בכתבה זאת. דף זה מחולק למספר חלקים חשובים שאותם נדרש להכיר.

באנרים של קידום ממומן –  החלק העליון (4 רשומות באדום) והבאנר התחתון (3 רשומות באדום) מוקדשים לפרסום ממומן. אזורים אלה הינם מטה לחמה של חברת "אלפאבית" המוכרת כ "גוגל". כל מי שמעוניין לפרסם על פי תכנית השותפים של גוגל ולשלם על קליקים במכרז של Google AdWords, יכול להופיע שם. קראו עוד כאן על קידום ממומן. למידע נוסף על קידום ממומן כנסו כאן.

באנר תוצאות אורגני – קידום אתרים אורגני מתנהל באזור זה עם חשיפה של 70% מהנראות באתר. בין הבאנר העליון והתחתון (בירוק), מופיע הבאנר האורגני של תוצאות החיפוש וזה מכיל 10 רשומות בברירת מחדל. אלה הם תוצאות החיפוש על פי רמת רלוונטיות שקבעו האלגוריתמים של גוגל. בחלק זה יופיע גם באנר תמונות וכן ישולבו סרטונים. בזמן האחרון, גוגל הזיזה את באנר התמונות האורגני לדף 2 והפכה את רכיב התמונות לרלוונטי פחות באופן משמעותי. אנו נעסוק רק בחלק האורגני של הדף.

בנוסף: יש למעלה את שורת החיפוש המפורסמת וכן הצעות לקומבינציות חיפוש פופולריות בתחתית שעליהם נדבר בהמשך. בזמן האחרון מופיע בחלק העליון גם באנר איתור גאוגרפי המיועד לסלולר.

קבלו את השיטות החשובות עבור קידום אתרים אורגני:

טראפיק איכותי

לטראפיק משמעות רבה עבור קידום אורגני באתר ומנועי החיפוש מעניקים ערך רב לדפים פופולאריים והכוונה למובן האיכותי של המילה.  זאת אומרת שמנועי החיפוש רוצים לראות חתימה איכותית באמצעות שהיה באתר, דפדוף פנימי וחזרה של גולשים. איך עושים את זה? תוכן איכותי וחשיפה:

  • תוכן איכותי – "התוכן הוא המלך" קבע ביל גייטס לפני שנים ולא ברור אם באמת הבין עד כמה הוא צודק. אז גם כיום התוכן הוא המלך "ביג טיים". ככל שתפרסמו יותר תוכן איכותי אצלכם באתר, כך מנועי החיפוש יציפו את התכנים שלכם במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. כתוצאה מכך יכנס אליכם יותר טראפיק שיביא יותר קידום מצד מנועי החיפוש.
  • קידום ממומן – שיטת קידום זאת מכניסה טראפיק מידי לאתר זאת בתשלום. קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן בפייסבוק, קידום ממומן באאוטבריין, קידום ממומן בטאבולה. מפיצים תכנים איכותיים עם קמפיינים ממומנים ומושכים גולשים העונים על האפיון שלכם. למידע נוסף על פרסום קמפיינים באאוטבריין וטאבולה הכנסו כאן.

תוכן איכותי הוא גם תוכן "טרי". אלגוריתמים של גוגל לוקחים ברצינות רבים תכנים חדשים ומעניקים להם ולאתר כוח רב.

אופטימיזציה לתוכן

האלגוריתמים של גוגל צריכים עזרה מכם בכדי להבין על מה אתם מדברים. אופטימיזציה מורכבת ממספר רב של אלמנטים ואנו נזכיר את החשובים שבהם:

  • ביטויי מפתח – אין צורך להשתולל ואפשר לשלב בין 0.5 – 1.5 אחוז מביטויים אלה. גוגל אינה אוהבת תכנים ספאמריים ותרחיק דפים עם עודף אופטימיזציה. ביטויים אלה אפשר לאסוף מאשף הביטויים באדוורדס, בהצעות החיפוש של גוגל בתחתית דף החיפוש וכן בהצעות העולות ברובריקת החיפוש.
  • תגיות מטא – מטא דסקריפשן, אלט טאג בתמונות ומילות מפתח. כל אלה נדרשים להכיל את ביטוי המפתח הראשי, נדרשים להיות אינפורמטיביים וכן מעוררי עניין.
  • היררכיה בדף – כותרת ראשית, משנה, כותרות משניות, כותרות H3, מספור ובולטים. יש להגדיר היררכיה לדף לפי H1, H2, H3 וכו' ולהכניס את ביטוי המפתח הראשי לפחות בH1 וכן ב H2 (כותרת ראשית וכותרת משנה.
  • תמונות, טבלאות, גרפים ווידאו – זוכרים את הימים שלא היינו מוכנים לפתוח ספר בל תמונות? אז חזרנו לזה בגדול. חד משמעית אף אחד לא רוצה להתייבש מול דף מלא במלל וללא אף תמונה לרפואה. גם פה תוכן ויזואלי צריך להיות תורם ומסקרן.
  • קישורים פנימיים (Inbound) – מדובר ברכיב אופטימיזציה חשוב. יש לשלב קישורים פנימיים עם עוגן המכיל ביטויי מפתח לנקודות יעד רלוונטיות. כמה? כמה שצריך בכדי שהדף שלכם יהיה אינפורמטיבי. ככלל אצבע אפשר לשמור על יחס קישור לכל 100 מילים.
  • קישורים חיצוניים (Outbound) בנוסף לקישורים פנימיים כדאי גם לצרף לפחות קישור חיצוני אחד. לרפרנס רלוונטי. מכיוון שיש את סוגיית הבריחה מהאתר, יש להגדיר את הקישור שיפתח בלשונית נפרדת.

3.     זרימה חברתית

חיבור לרשתות חברתיות מעשיר את האתר ומקדם אותו במנועי החיפוש. אם עושים לכם לייקים ומשתפים את הדף שלכם אתם מרוויחים עוד "ג'וס" של גוגל.

קידום אתרים אורגני לבד או עם מומחה?

מכיוון שקידום אורגני דורש ידע רב וכן השקעת זמן משמעותית, יש לשקול פנייה למומחה רק אם יש לכם תקציב משמעותי לעניין וזמנכם יקר. אם אתם עסק חדש, כדאי לנסות וללמוד שיטות שונות לקידום בעצמכם. עסק מבוסס יעדיף לשכור שרותי קידום אתרים אורגני וכדאי לו לשים אצבע על הדופק ולוודא שהקידום אכן מחזיר את ההשקעה. למידע איך קובעים ביצועי קידום אורגני, כנסו כאן.

כמה זמן עד שרואים תוצאות? קידום אתרים אורגני נדרש להשיג תוצאות ברורות תוך חצי שנה לפחות בנישות תחרותיות ופחות מכך בנישות רגועות יותר.

כמה זה יעלה לי? כל המוסיף הרי זה משובח. השקעה בקידום אורגני אינה יכולה להצליח בפחות מתקציב של 750 ₪ לחודש ולא משנה מה מספרים לכם המקדמים. למידע נוסף על איך בוחרים מקדם אתרים איכותי כנסו כאן.

 

 

 

בדוק גם

גוגל או אופיס 365

מה עדיף G Suite של גוגל או Office365?

Office365 וכן G Suite הינן חבילות תוכנה לניהול מגוון צרכים עסקיים באופן מקוון. חבילות אלה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *